Pages

Tuesday, March 30, 2010

learning camp ( hari pertama )

program hari pertama

Hari pertama di Camp Learning ePJJ 2010 yang diadakan di Bukit Cerakah.pertama sekali kami diberi taklimat mengenai aktiviti yang dijalan,tentitif program tidak diberikan kepada kami,mungkin kerana mereka ingin membuat kejutan kepada peserta.

aktiviti : aktiviti Ice Breaking..tujuan utama ice breaking adalah untuk kami saling mengenali antara satu sama lain selain dapat meningkatkan ukwah sesama insan..banyak ilmu yang kami pelajari dari aktiviti yang dijalankan. Sungguh menyeronokkan,pelbagai gelagat dan reaksi dari para perserta..aku sendiri tidak menyangka program yang di berikan.

aktiviti : kami setrusnya kami akan mempelajari asas tentang "First Aid" yang telah disampaikan oleh jurulatih berpengalaman iaitu En Yasir....Banyak yang kami pelajari seperti DRABC,RICE,Ikatan Anduh apabila berlakunya kecederaan,alhamdulliah...ribuan terima kasih kepada sahabatku afiq yang sudi menjadi partner dalam aktiviti ini. Banyak benda baru yang kami pelajari.

aktiviti : "Water Safety" & "Water Confident" ...owh,tidak dapat dibayangkan bertapa seronoknya aku dapat berjumpa kolam renang...pelbagai gelagat dapat dilihat seperti kurang keyakinan bila berada di dalam air,tidak tahu berenang dan sebagainya....aktiviti air ini dikendalikan oleh En Shawn& En Yasir....

aktiviti : selepas makan malam,kami mempelajari pula pelbagai ikatan yang dikendalikan oleh En Yasir...Seterusnya kami mempelajari anatomi kompas yang diberikan oleh En Mustaqim banyak benda yang kami pelajari untuk aktiviti seterusnya..terlalu bingung aku memikirkan bertapa ruginya aku tidak hadir ke kelas untuk mempelajari ilmu ini didalam kelas...apa-apa pun terima kasih di ucapkan kepada en mus kerana menerangkan dengan lebih terpeinci tentang kompas.

aktiviti : aktiviti seterusnya ialah "Night Walk" dikendalikan oleh En Dasri....agak menakutkan,walaupun pernah melakukan tetapi kali ini berbeza tempatnya...aku tetap berhati-hati takut sebarang kemungkinan yang tidak dijangka berlaku...alhmdullh,semuanya selamat sampai...apa yang aku pelajari disini adalah tentang bagaimana cara untuk mengatasi perasaanyang bermacam-macam semasa aku berjalan berseorangan.

No comments:

Post a Comment